Filmkväll och Lucia

Igår hade jag filmkväll för mig själv. Jag började med Bilar på femman. Aftonbladets tv-tidning skrev så här om den: Alla Pixars filmer är sevärda, men den här är minst bra av de tio de gjort. Fattar inte riktigt hur de resonerar, den är ju hur bra som helst! Jag bara älskar lyckliga slut =) Tillbehör till denna underbara film bestod av vin och klubbor, vuxen- och barnpoäng i en salig blandning!

Efter Bilar blev det Sex and the city-filmen på canal+, snacka om att byta genre! Den filmen krävde faktiskt lite mera vin, så där blev det tjejtema helt och hållet. Tarzan gjorde mig sällskap så det passade ju =) Första gången jag såg den filmen var med tjejgånget då vi hade middag, gick på bio och avslutade kvällen med en cosmopolitanPlatå! Det här var dock innan jag sett serien. Så efter bion lånade jag boxen och sen såg jag filmen igen =)

Som avslutning på kvällen blev det Silent library och det var nog bland det sämsta jag sett! Ibland undrar man ju hur vissa grejer ens får visas på tv...


Idag är det ju lucia, detta har firats med luciakonsert och fika, fint men onyttigt...  Och jag som skulle vara nyttig den här helgen, men det har jag ju faktiskt inte varit nånstans, suck... Men vi hade ju i alla fall tur med vädret, på lucia ska det ju vara snö ju, och det blir så ljust och fint med snö =)




"Välkommen, du goda, med ljuset hit
Välkommen med hälsning om julefrid
Välkommen med ljus i din krona"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback