På tal om jul...

... så har vi fått en tidigt julklapp =) Vi fick ju badrummet renoverat i somras och höjd hyra och så blev inte allt bra och det har varit ett himla tjatande på värden om allt och ingenting... Jag tog efter ett tag kontakt med hyresgästföreningen som kollade upp att vi betalat för mycket i hyra ett tag, inte så mycket men rätt ska vara rätt! Så inför januarihyran har vi både fått sänkningen samt en justering (-390 kr) på grund av att vi betalat för mycket. Snacka om timing nu till jul =) Igår var också värden här och besiktade badrummet. Problemet som vi tjatat om är att bården i grått kakel bakom toastolen inte är centrerad bakom toan. Det som värden kunde göra var bara att byta ut det gråa mot vitt kakel, men nu är vi så trötta på det hela så vi skiter i det! Vi fick en julblomma också så nu är det väl meningen att vi ska sluta tjata... Men beklaga mig lite kan jag ju göra för det...  


Så här ser det alltså ut och inget man skulle godkänt om man själv anlitat hantverkare till sitt hus eller så... Men men det är inte så mycket att göra åt när det inte är vi som bestämmer... 



                                


Älsklingen
är på hockey med grabbarna idag och ikväll så för min del blir det lite julmys i min ensamhet. Ska bli skönt att göra ingenting och skönt och slippa att vara bakis imorgon =)




"Vi tänder ett ljus i advent,
det sprider ljus i vårt mörker här"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback