Två veckor kvar till jul...

Ja det är otroligt men helt sant, idag är det bara två veckor till självaste julafton! Jag undrar lite vart hela året tagit vägen, känns som att det var midsommar typ i förrgår... Jag har i stort sett nästan alla julklappar klara i alla fall =) Jag har en känsla av att mina nära och kära kommer bli nöjda =) Det svåraste är att skriva önskelista själv... När nån frågar säger jag ja, typ kläder och underkläder (det senare är verkligen välbehövligt, en liten hälsning där till min travelmate från Aussie som kan intyga att det är sant med tanke på att jag har kvar den där blågröna bh:n fortfarande...) men sen tar det stopp... Men sen när jag väl tänker efter är det ju en hel del som jag vill ha och en hel del som vi behöver, men jag ska inte räkna upp allt här, då får ni och läsa om man säger så =)

Nu sitter jag i alla fall här och laddar med lite julmusik från SpotifyCarola och Amy Diamond försöker få mig i stämning =) Sen är det bara snön som saknas också, men där ska man väl inte vara för hoppfull...

Och så tänkte jag bara ge alla som inte grattat mig på namnsdagen idag lite dåligt samvete... Det är faktiskt Malin idag =) Grattis till mej och alla andra Malinar =) 



"Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt
Djupare dopp i grytan
Glittrigare glim och grötigare rim
Och mer Arne Weise i rutan
Jag vill ha rymligare säck, segare knäck
Fetare fläsk från grisen
Krimsigare krams, längre långdans
Och raskare räv på isen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback