Jaha...

Då var det dags att skriva lite då, har funderat på det där, anledningen till att jag fixade en blogg var ju till stor del att jag gillar att skriva, men vad ska man skriva egentligen...? Man vill ju inte lämna ut för mycket om varken sig själv eller om andra, men att skriva helt opersonligt blir ju lite väl tråkigt, om man nu inte skriver om ett speciellt ämne förstås, som typ mode eller sport. Men om min blogg ska handla om min vardag måste jag ju skriva om mej...

Ytterligare en anledning till att jag börjar blogga är att jag inte gillar hur folk använder språket i sina bloggar, jag är verkligen allergisk mot särskrivning, tänk vad fel det blir om man till exempel skriver "billiga barn cyklar" eller "fryst kyckling lever" (om det inte nu är det man menar... Men hur ofta brukar man påstå att barn är billiga och kan kycklingar verkligen leva i frysen..?). Egentligen gillar jag inte massa punkter efter ord heller (...), men där är jag själv så skadad så det kommer jag fortsätta använda...

Jag är förresten fortfarande lite förvirrad över designen... Jag skulle vilja ha en såndär "om-ruta", där man kan presentera sig själv och skriva vad bloggen kommer att innehålla, och en bild på mig skulle ju inte sitta helt fel.



Så till vardagen då, idag har jag fikat med Thomas och pappa på sjukhuset, lyckades sälja lite Oriflame där också... Sen gick jag och lämnade blod, är alltså 4,5 deciliter blod fattigare för tillfället. Håller på att fylla på med vätska nu för att slippa kallsvettningar, illamående och att nästan svimma, vilket blodgivningen resulterade i förra gången. Det känns i alla fall bra än så länge!

Nu har jag bestämt att pluggandet i den här kursen är slut (ska lämna in en uppgift på måndag och en på torsdag, men det får duga som det är nu...). Det har varit så himla mycket med skolan nu på sistone som verkligen har tagit musten ur mig, känner mig helt tom... Vet egentligen inte om jag är speciellt nöjd med vad jag skrivit men det finns liksom ingen energi i mig att ändra. Åh, jag vill bara vara färdigpluggad!

Grattis Uppsala!


"Sen en tid tillbaka har jag varit tom"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback