April, april...

Okej, nya dealen är nog att jag ska försöka uppdatera här lite oftare, eller i alla fall en gång i månaden... Så det här blir alltså aprilinlägget =)

Sen senast har det blivit en hel del jobb på massa olika ställen, bland annat på N:s jobb =) Kul! Kändes extra bra att få komma tillbaka till samma ställe eftersom man då känner igen både barn och personal vilket underlättar en hel del. Mina bästa regnbyxor verkade dock få ben den första dagen och försvann, mycket lustigt, men de är helt och hållet puts väck!? En dag var jag även dagmamma i Malmslätt, en av dem jag jobbade med kände igen den dagmamma jag gick hos för över 20 år sen i Tokarp =) Senast jobbade jag på en förskola i Sturefors, snacka om världens ände, hehe... Men det gick bra det med, detta var på skärtorsdagen vilket kanske bidrog till att det bara var två barn kvar (på tre personal) när det var dags för mellanmål =)

Vi har även hunnit med att avsluta en kurs. Inlämning och seminarium skedde faktiskt ganska smärtfritt =) Nu är det ju bara att vänta på resultatet... Är lite nervös för att inte bli godkänd, men vet ju också att jag kommer bli besviken om jag "bara" blir godkänd, för första gången under hela min studietid har vi möjlighet att få VG. Det skulle ju kännas rätt bra med det högre betyget, men men det är som sagt bara att vänta och se... På tal om att vänta: efter fem veckors väntan (efter de första 3 veckorna) fick jag äntligen veta att min 11 rader långa komplettering gjorde min miniuppsats godkänd! Skönt att kunna lägga den kursen bakom sig!

Påsken har spenderats i Stockholm med min kära ♥ Vi bodde på hotell, gick på hockey på Hovet och hade det alldeles perfekt =) Synd bara att inte LHC vann... Och jag som trodde att mitt LHC-målade påskägg skulle hjälpa =) Påskägget som jag målade när vi hade påskmys med pyssel med tjejerna på långfredagen =) Vi har också hunnit med påskfika hos mormor och påsklunch hos Thomas föräldrar. Mina egna föräldrar ville inte fira påsk med oss utan åkte till fjällen istället, usch på dem... Sammanfattningsvis kan man nog säga att jag firat Jesus död med att äta, vi kan kalla det tröstätning =) Det blir lite avslutningsgodis till kvällen, och imorgon börjar nya livet...





"Det var en kyckling som hette Gullefjun"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback