Tionde april

Nu har vi börjat en nu kurs, nämligen grundläggande färdigheter i matematik. Denna kommer att avslutas i början på juni med, vad lärarna själva kallar, en mastodonttenta... Jag läste Matte C på gymnasiet så det här borde ju inte bli några svårigheter för mig.. eller?! Eh, jag ska nog inte ropa hej än...! Hursomhelst känns även denna kurs rätt så intressant och förhoppningsvis något som jag kan ha nytta av. Vi hade kursintro i onsdags och sedan seminarium igår som endast bestod av en monolog av seminarieledaren om hennes liv och erfarenheter av matematik, intressant? Nej inte speciellt...

I torsdags blev jag väckt kvart i sju av telefonen, vilket betydde jobb klockan 8... Jag hade ju meddelat att jag kunde jobba, men det är ganska skönt att få veta att man ska göra det i förväg. Men det gick bra det med, förutom att jag helt utan förvarning blev skjuten i snippan...

Torsdagen innehöll även en mycket trevlig tjejfika med hög närvaro =) Trots att de flesta av oss var rätt så trötta blev det en lång en, det fanns helt enkelt mycket att prata om, planera, skratta åt och klaga på =) Tur att ni finns tjejer! Under kvällen dök ett av mina smeknamn upp, ett som jag egentligen inte visste att jag hade: GPS:en. Men med tanke på att jag har uttryckt mig i stil med Om det finns en karta, då hittar jag! så känns det som att det passar ju faktiskt ganska bra med det smeknamnet =)

Igår efter skolan tog jag The red Beauty ner till stan, skulle lämna in kläder och få presentkort på Filbytergallerien för besväret, men presentkorten var slut!! Jag som hade hoppats på att äntligen få lite pengar för mina gamla kläder, har ju hur mycket som helst i garderoben som jag inte använder (vilket dock inte hindrade mig från att beställa kläder från ellos igår...)! Men jag får väl ordna en loppis eller nåt...

Tänkte jag skulle göra en liten efterlysning här, om det är någon som är bra på datorer..? Våran dator är så himla seg och låter hur högt som helst... Och så känns det som att den är på väg att brinna upp bara man kollar mejl eller facebook, den verkar överansträngd helt enkelt... Någon som vet vad det kan vara eller vad jag ska göra med den?? Tips emottages tacksamt =) Har inte kunnat lyssna på mina favoritlåtar på Spotify på grund av detta...





"This is my life, my friend"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback