Nu vet jag...!

Nu har jag kommit på varför det inte går! I ett telefonsamtal med M (alltför länge sen var det och alltför kort blev det, vi måste höras snart igen!) fick jag förklarat för mig varför jag inte kan plugga! Jag slutade helt enkelt skolan mentalt för ett och ett halvt år sen! Då är det ju inte konstigt att det inte går något bra... Sen är det ju inte heller så konstigt att det inte finns någon motivation till något jag inte anser att jag kommer ha någon som helst nytta av... Men jag kan ju knappast skriva: Syftet med detta arbete är att jag ska få ut min examen och högre lön... Eller?

Jäklar
vad jag längtar till nästa jul! Då ska jag minsann pynta och baka pepparkakor och lussebullar och pyssla och göra egna köttbullar och pepparkakshus och gå i luciatåg och fixa med julklappar och koka knäck och arrangera julgrupper och skicka hemgjorda julkort och njuta av julen i tre månader, minst, för att ta igen vad jag missar i år! Kanske jag lovar lite för mycket nu, men just nu känns det som att till och med julgranen kan kvitta...

Nä, nu måste jag sova så jag orkar upp och plugga imorgon...




"Tomten, jag vill ha en riktig jul
En så'n som man har när man är liten"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback