Vecka 4

I måndags började vi en ny kurs, och jag tycker den verkar bra... Lite mycket att göra och så men då vet man ju att man lever i alla fall =) Det värsta är att jag precis i början av nästan alla kurser brukar känna att det här känns som en bra och relevant kurs, men tyvärr brukar jag ju inte känna detsamma vid kursens slut... Men men, verkar ju som sagt va okej än så länge... Hamnade med F i samma grupp igen =) men saknar faktiskt redan våra andra gruppisar...

Onsdagen började med att jag gick och hämtade böcker på biblioteket på universitetsområdet, duktigt =) Sen fortsatte dagen med städning och matlagning innan mamma och pappa kom hit för att fira min födelsedag =) Jag fick en symaskin av mamma och pappa i present, som jag hade önskat mig, men än så länge har jag bara tittat på den... Av min kära sambo fick jag ett fallskärmshopp (undrar om han vill bli av med mej!?)!! =) Jag vill ju faktiskt hoppa men jag undrar om jag kommer överleva...? Kvällen avslutades med ett besök av en gammal granne, och vilken överraskning sen! =)

På torsdagsmorgonen skulle jag åka buss från mig till campusbusshållplatsen. Eftersom 12:an går precis utanför mig och stannar på samma hållplats som campusbussen går från tyckte jag att jag kunde få unna mig det i snön och kylan... Men det skulle jag ju inte gjort om man säger så... Jag hade kollat ut vilken buss jag skulle ta för att verkligen komma i tid. Det var ju bara det att den bussen kom inte... Om bara nästa buss hade kommit som den skulle hade ju allt varit frid och fröjd, men displayen i busskuren visade att nästa buss skulle komma om 3.. 2.. 1.. 15 minuter! Snacka om att jag fick panik! Jag skulle ju liksom på föreläsning och campusbussen går bara en gång i timmen... Hade inte långt till tårarna när jag pratade med F som redan stod på hållplatsen och väntade... Tillslut så kom den jäkla 12:an i alla fall och eftersom campusbussen också var sen så hann jag som tur var! Väl framme i Norrköping var vi ju alltså sena så när vi fick tillfälle att utföra dagens gärning resonerade vi som så att det inte gjorde så mycket om vi kom lite senare ändå... Sagt och gjort, dagens gärning bestod av att skjuta på en bil som fastnat i snön och bara stod och slirade, snacka om att vi var nöjda när vi fick loss den =) Efter en lång men intressant föreläsning, lunch med nya gruppen och lite grupparbete fick vi åter infinna oss på campusbussen, dock typ två timmar tidigare än vi räknat med, we like! =) Detta resulterade i att vi hamnade på Ikano F och jag, vi liksom dras dit, men det gör inte så mycket, vi trivs ju där =) På kvällen var det tjejfika med nostalgitema, vi tittade nämligen på massa gamla kort =)

Fredagen betydde först seminarium och sen kalas igen =) Denna gång var det 85-åriga mormor som skulle firas! Barn och barnbarn samlades i trapphuset och stämde in i en hejdundrande skönsång som fick både mormor och grannar att tappa andan =) Det bjöds på smörgåstårta och kaffe och kaka så alla var nog mätta och belåtna när kalaset var över =) Med mammas och pappas bil åkte vi till Collegium där det var dags för Thomas innebandymatch, lite typiskt att första matchen för säsongen som jag är och tittar på så står Thomas i mål, det är ju inte lika kul... Inte så kul att det inte heller blev vinst, men laget fick i alla fall med sig 1 poäng =)

Thomas lag fick på något lustigt vänster en gratisbiljett till sm-slutspelet i korpinnebandy som spelades i Collegium idag. De åkte dit och ställde upp med inställningen att de hoppades att inte förlora tvåsiffrigt i alla matcher, det lite roliga var ju att de istället vann sin grupp med tre vinster =) Tyvärr blev det dock stryk i kvartsfinalen... Jag tittade bara på en match, men eftersom jag hade en lånad bil idag tänkte jag passa på att åka en sväng till Tornby. Kan väl säga så mycket som så att jag inte var ensam om att vara där, det var inte lätt att få tag på en parkeringsplats precis... Men när jag väl hittat en lyckades jag att fynda lite som vanligt =) Kvällen har bestått av hockey (tyvärr förlust för LHC) och god mat (Janies kyckling), men nu börjar visst mina ögonlock falla ihop... Dags att krypa ner bredvid min snarkande älskling ♥




"Vi gratulerar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback