Mardrömmarnas mardröm

Jag hade världens mardröm inatt: Vi var i skolan, typ på någon föreläsning eller liknande och så börjar vi fråga föreläsaren om tentaresultatet, men han vill inte säga något. Däremot är det en tjej som flinar lite finurligt och säger att resultatet kanske kanske redan har kommit idag. Efter föreläsningen är det lunch och vi har glömt bort att vi skulle kolla datorn för att se om tjejen hade rätt. Istället går vi alltså och äter och träffar en annan tjej där, som jag vet var osäker på om hon skulle bli godkänd, men nu sitter hon också och flinar och säger att den första tjejen hade rätt, resultatet har kommit och hon fick 80 poäng (godkändgränsen är 70) och hon är självklart jättenöjd och glad. Nu kastar jag i mig min mat för jag måste bara veta hur det gick för mig! Folk går omkring och ler, både för att de själva fått sina resultat men också elakt för att de vet att jag inte fått det, det verkar liksom som att alla har något emot mig... När jag väl sitter vid en dator och precis ska gå in på studentportalen slutar musen fungera, rent instinktivt tittar jag under bordet där det ligger en kille och pillar med en massa sladdar, han har helt enkelt dragit ur sladden till musen som jag använder... Jag kryper själv in under bordet för att få killen att sätta tillbaka sladden, men han vill inte och nu brister det för mig! Eftersom killen vägrar tar jag själv sladden och sätter in den i ögat på honom, alltså verkligen trycker in den så att den sitter kvar där, sen går jag loss med något yxliknande mot allt och alla som flinade elakt åt mig. På nåt konstigt vänster är det delar av mina egna kroppsdelar som hänger på yxan... Jag lyckas i alla fall ta mig ut ur skolan, blodig och dan och jag börjar stappla mig bort mot ett skjul vid en skog. På skjulet sitter ett reklamblad om vindruvor från Nya Zeeland som jag tänker att jag ska leta reda på imorgon, sen går jag in i skjulet och lägger mig där. Jag är ganska skadad, men fattar ändå att jag burit mig dumt åt, funderar till och med på självmord, men somnar... Självmordet behöver inte genomföras då jag ligger i skjulet och förblöder och är död när morgonen gryr. Men vet ni vad det värsta av allt är?

J A G  F I C K  I N T E  R E D A  P Å  T E N T A R E S U L T A T E T !!!





"I have a dream"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback