Tuppskrälle!

Jaha, då var man uppe med tuppen igen... Känns som att det är bra och vara vaken om de skulle ringa och boka mig för jobb, men det är jäkligt surt sen om det inte blir nåt jobb... De flesta gånger jag blivit bokad på morgonen har de hört av sig runt sju, så i måndags när ingen hade hört av sig så tidigt trodde jag att jag skulle få gå hemma den dagen, men strax innan åtta började mobilen vibrera och det vara bara att ge sig av till min gamla vfu-plats. Det var kul att få komma tillbaka och skönt att känna igen barn, personal och rutiner =) Och tur för mig (men otur för den som var sjuk) fick jag komma tillbaka även på tisdagen till samma ställe, då fick jag till och med jobba öppning, det är ansvar =) Inte så betyngande dock då denna förskola inte öppnar förrän halv åtta =)

I vilket fall som helst gav jag inte upp lika tidigt i onsdags när jag inte hörde något från någon bokare utan trodde och hoppades enda in i det sista att det skulle bli jobb även denna dag, men icke sa Nicke, det blev inget jobb... Ganska skönt med en ledig dag sådär mitt i veckan, men den hade nog känts mindre trött om jag inte gått upp kvart i sju... Bara för att det blev som det blev bestämde jag att jag fick ta bort min tid på schemat igår för att få vara ledig på riktigt och för att få sovmorgon! Så mycket sovmorgon blev det ju dock inte med öppet fönster och någon slags grävare som bände upp halva parkeringen på baksidan, klockan halv åtta, morr... Men jag hade en väldigt skön dag ändå, med sol, en bra bok, vattenmelon, en morgonpromenad, en eftermiddagspromenad och en runda minigolf med bästa tjejerna!

Men nu sitter jag alltså här och är vaken alldeles för tidigt (kanske i onödan)... Det känns lite extra surt för jag var faktiskt önskad på ett ställe, men det var någon övertalig rackare som fick "mitt" jobb... Och lite extra surt är det för just nu skulle jag även behöva pengarna... Man får ju liksom inget saftigt (som att det är saftigt annars...) CSN-bidrag nu på sommaren, och den lilla summan man fick i maj räcker ju tyvärr inte så långt...

Äh, nu ska jag väl i alla fall äta frukost, OM de ringer...





"Vår tupp är död"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback