Tarzan? Tösen?

Det blev som jag ville, jag blev bokad för jobb i fredags =) En förskola i Lambohov fick det stora nöjet att ställa upp som min premiärarbetsplats! Jag kom dit alldeles för tidigt, var bokad för stängning och hade för mycket kläder på mig när vi var ute, men i övrigt gick det som på räls =) Det är klart att det inte är så lätt att känna till alla oskrivna regler som finns ute på alla förskolor i Linköpings kommun, men det är ju egentligen bara att fråga, och nu väntar jag med nöje på nästa bokning =)

I lördags städade Thomas och jag hela dagen, det är egentligen helt sjukt hur mycket damm och annat skräp det kan finnas i en lägenhet! Lägenheten fick i alla fall njuta av lite glans ett litet tag, tack vare vår svarta katt blir det ju dammigt och hårigt på bara några timmar...

Lördagskvällen spenderades hos M med tjejerna och Anders, Göran och Ove. Vi åt massa god paj och snacks och drack vin och kollade på schlagern =) Måste säga att jag gillar vinnarlåten, men kanske inte som schlager... Men det är väl så det brukar vara, får se om vi kommer sist i år i Eurovision... När schlagern var slut kunde vi som var kvar, trots att vi var rätt trötta inte riktigt sluta prata, inte jag i alla fall =) Framåt midnatt pallrade vi oss hem i alla fall, jag, Anders, Göran och Ove, de gjorde ett bra jobb och kommer få följa med fler gånger =) På något sätt gjorde de dock att söndagen mest spenderades sovandes... Hrmm...

Imorse var det bara att gå upp tidigt och ge sig iväg till skolan, och när vi fick sluta lite tidigare planerade jag hux flux in ett besök på praktikplatsen, det blev bra, nu ska jag bara ta tag i skrivandet också... Fick skjuts ut till Vidingsjö av F som också besökte sin praktikplats, vilket innebär att min cykel står kvar vid universitetet, hoppas bara ingen får för sig att stjäla den...

Thomas kom hem med en nykastrerad Tarzan alldeles nyss, stackarn hon går omkring här hemma helt yr och vinglar... Thomas tyckte dock att det var lite pinsamt att lämna in en honkatt vid namn Tarzan på djurkliniken, så han döpte lite snabbt om henne till Tösen =) Nu är det nog bäst att ge lilla kissen lite extra kärlek och värme, det blir familjemys helt enkelt ♥




"Lille katt, lille katt,
lille söte katta"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback