Host, host

Alltså det är ju aldrig kul att vara sjuk. Men jag kan starkt rekommendera att låta bli allt som har med sjukdomar att göra när du är mitt uppe i examensarbetesskrivande!

Jag är "bara" förkyld, men jag blir ju sådär manligt förkyld, som att hela-världen-går-under-för-att-det-är-så-synd-om-mig-förkyld. Men det är faktiskt sjukt jobbigt med sprängande huvudvärk, rinnande och/eller täppt näsa, värkande bihålor, halsont och hosta. Jag vill också bara kunna ligga i soffan och slappa och kolla på Bröderna Lejonhjärta och Ronja Rövardotter när jag är sjuk, men nej då, här ska det transkriberas intervjuer (som förövrigt tar en sjuhelsikes jäkla tid) och hämtas och lämnas böcker och strukturera resultat, med mera, med mera... Nej vet ni vad, jag längtar tills jag börjar jobba så att jag kan få vara sjuk på riktigt!


Rubriken är för övrigt något intern och en hälsning till M i storstaden...




"you give me fever"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback