Då...

Jag borde (bland annat) egentligen gå och lägga mig, men jag har fastnat framför datorn med Winnerbäck på Spotify... Winnerbäck tar mig tillbaka till gymnasietiden... Om man trodde man hade problem då skulle man veta hur förvirrande det är nu... Då fanns det minsann inget som hette tidigare forskning, teorier, ERIC, kvalitativa studier eller metoder, PM, avhandlingar, forskningsetiska krav, uppsatser varken på grund- eller avancerad nivå eller annat trams! Asså, vi har knappt börjat den här kursen med uppsatsen och jag har redan tröttnat... Det hela blir ju inte bättre av att vi tvingats skriva ensamma och vi inte får fråga våra handledare något, handledarna har nämligen för lite betalt... Pyttsan, det är väl för farao inte vårat problem! Jag skulle dock kunna lösa det problemet genom att låta uppsatsen/examensarbetet vara frivilligt! Ha, handledarna skulle bli arbetslösa istället... Vi (ja jag tror jag kan svara för nästan varenda student på lärarprogrammet) vill ju inte skriva nån sabla uppsats, o inte vill vi forska heller, vi vill ut och J O B B A !

F och jag tog en paus idag från allt och gick på stan istället, och det var trevligt =) Men det är ju lite illa om man känner att man måste ta en paus efter två dagar...





"Jag undrar om du nångång är tillbaks dit igen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback