Härliga påsk! Inte...

En enda ledig dag hann jag med av den här påsken innan den förgrömmade magsjukan slog till! Det var länge sedan jag var magsjuk överhuvudtaget och det var länge sedan jag var så här mycket magsjuk! Usch och fy och blä för magsjuka säger jag bara... Och jag som hade längtat så mycket efter påsken och ledigheten! Om man blir sjuk under sin semester kan man väl efteråt sjukskriva sig (har jag fått för mig i alla fall...), borde man inte kunna göra likadant om man blir sjuk under påskledigheten, att man liksom får ta ut lediga dagar någon annan gång? Om inte så är det något jag tycker borde införas!

Skärtorsdagskvällen hann jag i alla fall med att träffa tjejerna för lite påskmys och pyssel, mitt pyssel bestod av att äntligen laga dragkedjan till min ryggsäck... Inte så påskigt kanske, men välbehövligt =) Inte blev det speciellt snyggt heller, men huvudsaken är att det går att stänga väskan! Kvällen bjöd även på påskbakelse, musiktävling och prat och skratt (som vanligt!)... På långfredagen hamnade jag på stan där jag gjorde mig vissa byx-fynd, innan det var dags för sängläge...

Självaste påskaftonen som var höjdpunkten för helgen spenderades även den i sängen medan familjen firade påsk på landet, underbara Sofielund! Och när familjen smaskade på påskmat, sörplade jag blåbärssoppa... Men jag är inte bitter... Hör ni vad synd jag tycker om mig själv!

Nej, nu får det vara slut med självömkan! Kanske att jag istället skulle ta och sätta mig på balkongen och andas in en nypa luft med en bra bok, nämligen Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, ja, så blir det!







"Jag mår illa..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback