78 dagar kvar!

Ja idag är det 78 dagar kvar till bebisen är beräknad (sen ska man väl inte lägga alltför stor vikt vid det speciella datumet, men det är svårt att låta bli...)! Och när man ser det från det hållet så känns det inte speciellt länge =) Ganska mycket handlar om bebis just nu, vi håller bland annat på att försöka rensa i vårat "gästrum" så att det så småningom ska kunna bli ett barnrum, men gud vad skit man samlar på sig... Igår var vi i alla fall på Ikea och köpte lite förvaringsgrejer, typ trådbackar och tidskriftssamlare och sånt. När vi kom hem upptäckte jag dock att vi inte alls hade köpt en trådbacksställning utan ett stativ till en tvättsäck, bra gjort va? Eftersom jag faktiskt var lite på gång för att fixa i rummet så tänkte jag att det är lika bra att åka och byta den direkt, annars blir det liksom aldrig av. Själva bytet gick ju smidigt men sen hamnade jag i fel kassa, och inte då på det sättet som man brukar tycka, att man alltid väljer fel kö, utan det stod verkligen still i den här kassan för att det var någon stjärna som inte hade tillräckligt med pengar på sitt konto för att shoppa loss på Ikea, så de fick ringa till banken och grejer... Hem kom jag till slut och då satte jag ihop trådbackarna, fyllde alla lådor och började sen sortera papper, som sagt, man kan ju undra varför man sparar på all skit...? Kvällen avslutades med pizza, mums!

Vi hann med och gå en sväng på Kappahl igår också, och där gjorde vi oss ett par riktiga klipp =) Hade lite olika kuponger med gratiserbjudanden och rabatter så vi gick därifrån med en mössa, ett par vantar, ett par vintersockar, två par babystrumpor, en body och en mysdress, alltihop från det alldeles utomordentligt söta märket Newbie! Och det bästa av allt var att det knappt märktes i plånboken =)

 


I onsdags var vi på Skänningen marken i värmen (!) och köpte världens sötaste overall (bildbevis nedan)! I gosigaste materialet, skulle vilja ha en själv =) En finfin body blev det med, som Thomas mamma köpte åt oss, men man behöver ju inte visa allt här på bloggen, något måste ju sparas till verkligheten... =) Självklart kom vi hem med lite mer grejer, sånt där som man (eller åtminstone vi) brukar köpa på marknad, naturgodis, chips och korv och det mesta är förstås slut!

                     

Häromdagen fick jag mail från någon av blöjjättarna där det stod något i stil med att man lätt glömmer bort varandra när man väntar barn, man fokuserar så mycket på den lill* och att man ska bli föräldrar att man knappt tänker på att man fortfarande är ett par. Så deras tips var att man skulle "dejta" och uppmärksamma varandra, så det tog vi fasta på i torsdags och laddade lite packning med engångsgrill, brassestolar, korv och öl och slog oss ner utanför Cloetta center där Europe och Takida hade tältkonsert, vi hade picknickdejt helt enkelt =) Engångsgrillen ville inte riktigt som vi ville till att börja med, och Thomas tyckte att det hade varit en bra historia att berätta för barnbarnen, om första dejten där vi fick kämpa med grillen, hihi =)

För ett tag sen började bebben förstå att den kan sträcka ut och "sparka" på två sidor på magen, det är en rätt så häftig känsla när det buffas på både höger och vänster sida =) H*n gör det ofta när jag ska sova, så då kan jag inte somna för jag bara ligger och ler och myser! På sista tiden har det också blivit mer långsamma rörelser som trycker och spänner ut magen, och inte bara snabba kickar, mys mys mys!


Nej, nu är det väl dags att gå tillbaka till städningen och rensningen, jag börjar ju (tyvärr) jobba på måndag, och jag vet ju hur mycket jag kommer orka med när jag kommer hem då... I stort sett ingenting alltså... Suck...




"Sov du lilla videung"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback