8/8 klockan 8.00...

...ja vid den tidpunkten var det dags att infinna sig på jobbet igen. Jag har väl sagt det förr, men det kan inte påpekas tillräckligt många gånger, att två veckor är alldeles för kort tid för semester... Självklart kunde jag inte somna igår heller, låg bara och vände och vred på mig. Och inte var det lättare att gå upp imorse när Thomas fick ligga kvar i sängen och tryna... Som tur var så var det inte alltför tungt på jobbet då vi hade 0 (noll!) barn idag, så vi åkte till Ikea istället (jag är ju nästan stammis där nu...), ja inte för att roa oss alltså utan för jobbets räkning, det blev en hel del bra grejer vi fick med oss tillbaka till förskolan!

8/8 klockan 15.30 var en tidpunkt med roligare klang, då var det nämligen dags att besöka barnmorskan =) När hon skulle lyssna på bebbens hjärtljud blev vi dock lite skrämda för barnmorskan undrade om jag tyckte det var obehagligt att ligga på rygg, och bebisens puls/hjärtljud påverkades tydligen negativt av att jag faktiskt inte tycker att det är speciellt skönt, får svårare att andas och idag blev jag till och med lite yr... Men när jag fått sitta upp ett tag med doptonen på magen godkände barnmorskan i alla fall hjärtrytmen, bra att vi den här gången fick höra bebbens hjärta lite mer =) Och allt annat var bra i övrigt! Vi pratade lite om vikt med, har ju gått upp rätt mycket, så tipset var väl att jag skulle försöka dra ner på sockret, så när vi efter bm-besöket gick och fikade hos mormor lyckades jag hålla mig till en kaka! =)

Nu känns mina ögonlock rätt så tunga, så nu ikväll blir det nog inte lika svårt att somna som igår... Natti natti!




"Sova ska också vareviga katt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback