En jäkligt bra dag!

Förra veckan var det visst lite torka här på bloggen, får väl skylla på jobbstart (med dubbla ikeabesök), barnmorskebesök, begravning, mys med bebis och en alldeles fullproppad helg i huvudstaden med bästa tjejerna (för er som undrar så är rapu det finska ordet för kräfta!)!

På jobbet har det hänt en del med tanke på att en förskola i Lambohov brunnit ner... En avdelning från den förskolan har fått flytta till våra lokaler och vi i personalen kommer att få flytta på oss. Jag har flyttat på mig redan för jag behövdes denna vecka på en annan förskola i området, lite konstigt men ändå rätt skönt att få träffa lite barn.

Men nu över till varför det här blogginlägget heter En jäkligt bra dag!, för det första har jag varit på vattengympa med en massa andra tjockisar =) Det var väldigt skönt att få röra på sig i vattnet när man inte är så tung! Så nu blir det nog vattengympa en gång i veckan till lilla bebben bestämmer sig för att titta ut =)

För det andra har jag ju länge och väl gått och väntat på beskedet från försäkringskassan om det skulle bli någon graviditetspenning för min del, och när jag kom hem idag låg ett brev på bordet och väntade på mig... Jag har försökt intala mig själv att jag inte skulle få någon grav-penning med tanke på att det är så många förskollärare som inte får det, men jag hoppades ju ändå! Och som sagt när jag kom hem låg beskedet där på bordet, när jag såg svaret kunde jag inte sluta le! Jag är beviljad hel graviditetspenning från och med nästa onsdag om jag vill!! Kan inte beskriva med ord hur skönt det är att jag fått det! =) Frågan är ju nu bara om jag ska gå hem direkt eller kanske jobba halvtid nån vecka eller så...?

Dagen till ära är det väl dags att bjuda på en magbild (vecka 30+1):








"Kräfta, kräfta prydd med dill,
och en immig sup därtill"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback