En kort fredag =)

Ja precis, det blev en kort fredag idag, en halv för att vara mer exakt. På eftermiddagen idag var det nämligen dags för första föräldrautbildningen! Så då blev det ju till att jobba halvdag (så skulle man förresten ha det jämt!). Det är alltid kul att träffa människor som är i samma situation, och alla de här förberedande grejerna gör att bebbens ankomst blir så påtaglig på något sätt, idag är det 65 dagar kvar =) Det känns ändå som att det är lite för långt kvar för att ha börjat tänka på förlossningen och tiden efter den, men det kommer väl mer och mer, längtan tills bebben är här är i alla fall enorm!

Igår pratade jag med chefen om graviditetspenningen och det blev då bestämt att jag går hem helt och hållet nu på onsdag, har alltså bara två dagar kvar att jobba innan jag går på lååångledigt =) Kollegorna på jobbet undrade vad jag ska göra nu när jag är hemma så länge... Jag har en känsla av att jag inte kommer få långtråkigt, för det första ska jag ju ta långa sovmorgnar, sova middag om jag behöver och bara vila upp mig, och jag en jäkel på att inte göra någonting! Sen finns det ju saker att göra med, tvätta bebiskläder och lakan till exempel, få ordning i babyrummet, måla möbler med mera med mera, och så har jag ju vattengympan, mer föräldraträffar, födslokursen och sånt, och så har jag en önskan att lära mig systemkameran, så att jag kan riktigt bra bilden på bebben när h*n kommer! =)




"men fredag är ändå den dagen som känns bäst"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback