Första julen...

Ja det är mycket som är det första nu... Det här var ju till exempel lilla grodans första jul och första julen som Thomas och jag är föräldrar. Det kändes aningen konstigt att skriva God jul önskar mamma på lillans julklappar =)

Efter att vi firat lillans kusins födelsedag i fredags åkte vi direkt till mina föräldrar och sov över. Lillans första jul började således tillsammans med sin mormor, morfar och morbror (och föräldrar). Tomten hade varit på besök under natten och därför blev det julklappsutdelning redan på morgonen. Lilla grodan som precis ätit sov sig igenom denna alldeles ovetandes om alla fina julklappar hon fick =) Hennes mamma fick bland annat ett presentkort på massage, vilket är väldigt välbehövligt! Tack tomten (och älskling ♥)!

Mitt på dagen bar det sedan iväg till lillans ena faster för mer julfirande. Duktig som man kan vara så sov lilla prinsessan när det var dags för julbordet, så mamman och pappan fick njuta ordentligt =) Hon sov sig även igenom Kalle och hans vänner... Sedan hann hon med att äta innan tomten kom och var under den julklappsutdelningen (en lååång en, gud vad julklappar, rena hysterin...) helt vaken. När alla julklappar var utdelade satt hon till och med i tomtens knä och var alldeles nöjd =) Vad julklappar hon fick då! Snacka om att hon måste hunnit med att vara ordentligt snäll på så kort tid =)

Framåt kvällen åkte vi sedan tillbaka till lillans mormor och morfar där vi träffade min faster och min morbror och kusiner, så då blev det ännu mer julklappar för lillans del, och mer äta och dricka för mamman och pappan...

På juldagen var vi och hälsade på hos lilla prinsessans gammelmormor, även där blev det julklappsutdelning och påfyllning av sockerdepåerna =) På kvällen var vi hos A och S, på en något annorlunda (men mycket trevlig!) juldagsfest, måste vara första gången på länge som annandagen inte betyder bakisdagen...? =)

                                  

När vi nu farit runt ett antal dagar tyckte jag att annandagen skulle vikas åt att slappa, och kanske inte ens gå ut, men Thomas tyckte inte likadant utan tog med sig lilla grodan på promenad till hennes farmor och farfar, så nu längtar jag efter henne!


Idag blir lillan två månader så grattis min prinsessa, hurra hurra hurra! ♥ 





"En helt ny jul"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback