Such a slap in the face...

Åh, jag som tyckte det kändes så bra med hur jag hade lagt upp det här med pumpning och ersättning, men vad händer då? Jo igår kväll började jag få (mer) ont i ena bröstet och så frös jag som bara den, natten var okej men i morse var det värre än värst, svettades och frös om vartannat och sjukt ont i höger boobie... Var uppe för att värma mat åt lilla grodan och var då nära på att svimma! Insåg att jag inte kunde ta hand om en liten bebis i det tillståndet, och som tur var kunde Thomas komma hem, vet inte vad vi skulle gjort utan honom <3 Enligt bvc har jag fått mjölkstockning och det känns som en riktig käftsmäll! Det är väl vad jag förstått inte helt ovanligt att få det, men har jag inte fått stå ut med tillräckligt...? Under dagen har Thomas i alla fall tagit hand om lilla prinsessan och jag har försökt sova, masserat, duschat varmt och länge, knaprat värktabletter, handmjölkat, värmt bröstet med hårfön och gråtit en hel del om vartannat... Just nu känns det ganska bra men just nu är jag nog ganska påverkad av de däriga värktabletterna.. Imorgon ska vi till bvc på 6-veckorskontroll och då blir det nog att be om de där tabletterna som tar bort mjölkproduktionen helt för så här kan jag inte ha det... Det känns inget vidare för hoppet har ju ändå funnits där att det skulle bli bättre och att jag skulle kunna ge amningen en chans till, och så länge jag pumpat har ju lilla grodan fått i sig ganska mycket av den nyttiga bröstmjölken. Sen kan jag inte låta bli (dumsnål som jag är...) att tänka på kostnaden som blir när varje mål kommer bestå av ersättning, trots att jag vet att lilla grodan får kosta hur mycket som helst!! Aja, nu får det vara slutgnällt för idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback