Tjugonde december...

Idag är det den tjugonde december och det var visst ett tag sen sist som jag skrev här. Man kan ju tro att det inte händer något och att det är därför jag inte skriver, men det är ju snarare tvärtom, det har hänt en hel del sen sist.

Vi har ju till exempel varit själva om dagarna igen, lilla grodan och jag, Thomas jobbade nästan hela förra veckan trots att min sjukskrivning egentligen varade till och med torsdagen. Men det gick bra, och det går faktiskt bättre och bättre! Lillan har kommit på att man faktiskt kan ligga ner en stund i antingen babysittern, gymmet eller i sin säng, utan att världen går under =) Kanske det beror på att hon fattar att man kan titta på och prata med figurerna som hänger över henne på de platserna, för "pratar" gör hon i alla fall, massor ♥

Förra tisdagen var vi och hälsade på min vattengympagrupp, det var ingen som var kvar från när jag var med och gympade men däremot blev ledaren väldigt glad att se oss! Och som vanligt (för det mesta) när vi är iväg någonstans, skötte sig lilla prinsessan alldeles utmärkt =) Hon satt i mitt knä så snällt och liksom lyssnade på när jag berättade för gruppen om när hon kom till världen, och så jollrade hon lite som att hon höll med mig på vissa ställen =) Samma dag hann vi också med att besöka bvc samt köpa lite julklappar.

Sen hade vi två hemmadagar då vi inte gjorde så mycket, utan bara tog det lugnt, det var skönt det med =) På fredagen kom lillans morfar och morbror hit och vi åt lunch från pizzerian, mums! Och på eftermiddagen var lillan och jag nere på stan och träffade M som var hemma från Stockholm och hennes mamma, trevligt värre =)

En av dagarna förra veckan kom Thomas hem med en blomma till mig, för att det varit lite tufft med allt.. Bästa älskling ♥ Nu är det ju så att vi har en liten svart krabat här hemma som tror att att alla blommor är kattgräs, så nu är blomman tyvärr lite halvt uppäten, men den var fin när jag fick den!!

                             

I lördags var det utflyktsdags, vi var nämligen på maxi med lilla prinsessan för första gången =) Och ännu en gång skötte hon sig exemplariskt, hon låg hela tiden och sov i babyskyddet under tiden som vi for runt som bland allt folk som yra höns för att hitta allt som behövde handlas... Precis när vi var klara bestämde hon sig dock för att vakna och var då jättehungrig, tur att det finns micro i maxicaféet =) I söndags var vi först och hälsade på lillans mormor och morfar och sedan hennes ena faster, hon hade då en relativt vaken dag och charmade alla, och sov jättebra på natten sedan!

En annan lite kul grej som hände förra veckan var att jag fick hämta ut en chipspåse på macken =) Jag köpte ju en påse chips då när jag mådde dåligt och läste in den där fyrkantiga koden med neoreader-appen, då skulle man beskriva smaken på chipsen och skicka in. Och eftersom jag fick en ny påse på posten så vann jag ju =) Gjorde samma sak med den nya koden, så nu återstår att se om  jag vinner igen...? =)

Den här veckan har vi hängt en del på familjecentralen, igår var vi på öppna förskolan, idag var det dags för första föräldraträffen och imorgon är det dags för bvc igen. Men jag trivs där så inte mig emot =) En av mammorna hade med sig en bärsjal idag och visade hur man skulle använda den, så om det inte är försent att skriva önskelista så gör jag det nu, nummer ett på listan är alltså en bärsjal (sen är listan slut...)!

Igår var vi på mysig tjejfika hos A. Det var så julpyntat och fint att det var svårt att inte bli avundssjuk, för här lyser fortfarande till och med adventsljusstakarna med sin frånvaro... Vi får väl se om det blir något julpyntat alls i år, det är ju faktiskt bara fyra (!) dagar kvar till julafton, helt galet vad fort december gått (som vanligt)...





"Och då vet man att snart är det jul"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback