Önskelista

Kanske är det lite barnsligt att skriva önskelistor vid min ålder? Men just med tanke på åldern börjar det bli dags att att börja samla barnpoäng istället för vuxenpoäng... För jag är väl vuxen nu? Vart går gränsen egentligen?

I alla fall, för det första önskar jag mig en cykel, då The Red Beauty faller ihop vilken sekund som helst, buäää... Hon har varit krasslig rätt så långe, men det har inte fungerat att vila henne iform... Det är helt enkelt dags för en ny cykel! 

                       

Med tanke på att bilden nedan är på vår enda levande växt här hemma behöver vi lite nya sådana, men eftersom jag är sån person som vill välja och vraka själv (och gärna byta om det jag fått inte är precis vad jag önskat mig) är det blomstercheckar som står näst på önskelistan =)

                                 

Nästa grej på listan är ett snyggt fruktfat, som man kan ha både lite och mycket frukt i, gärna i svart eller rostfritt, just detta är från bluebox:

                                

Som det Astrid Lindgren-fan jag är, börjar det bli dags att fylla på samlingen, bilden visar de filmer jag har och de som saknas är Mer om oss barn i Bullerbyn, Emil och griseknoen, Nya hyss av Emil i Lönneberga, Kalle Blomkvist - Mästerdetektiven lever farligt, Kalle Blomkvist och Rasmus, Karlsson på taket, Lotta flyttar hemifrån, Madicken på Junibacken, Du är inte klok Madicken, Peter och Petra, Pippi Långstrump på de sju haven, På rymmen med Pippi Långstrump, Skrållan, Ruskprick & Knorrhane och Tjorven och Mysak.


                                   

Jag skulle verkligen behöva en ny kudde, gärna en sån där braig nackkudde, de jag har är alldeles för platta, kolla bara (klicka på bilden så blir den större..., örngottet är det dock absolut inget fel på, hihi)!

                                                            


Om jag bara hade lite fler och bättre underkläder skulle jag lätt kunna rensa och slänga ut hälften av de jag har, det är till och med så illa att de inte ens kan visas upp på bild... Så ett presentkort (just det presentkort, så jag kan välja själv och slipper byta) på underkläder skulle inte sitta helt fel =) Förresten så är ju aldrig kläder eller presentkort fel, det går liksom alltid hem! En liten mus till datorn har jag tänkt köpa ganska länge, men då kan jag ju önska mig det i present istället! Och brödformar, så jag kan göra H:s supersmarriga GI-bröd! Hur mycket får man önska sig när man fyller 26 egentligen?


Idag har jag cyklat till och från jobbet, njutit av fotvård, hälsat på bror och hållit mig bort från facebook hela dagen! Nu: sängen!



"Jag vill ha, mer mer, ge mig, mer mer"


Kommentarer
Postat av: Josse

Hej bruttan! Jag har ju en Madickenfilm som är din väl?? ska kolla när jag kommer till Linköping :) kram o hoppas allt e bra med dig!

2011-01-25 @ 19:33:19
URL: http://jossebjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback