Mera paket och andra presenter

Nu har vi varit och hämtat ut mera paket med gratissaker, den här gången från Babyproffsen och Apoteksgruppen. Det är så roligt att komma hem och börja plocka upp små blöjor, nappflaskor, tidningar och böcker med mera =) 

Förra veckan var sista veckan innan semestern som min förskola var öppen och då fick vi massa gulliga presenter av barnen som slutar. Det är absolut inget måste att man ska ha med paket eller glass eller andra saker till oss i personalen, men det är alltid himla trevligt med någon slags uppskattning! Och de föräldrar som haft med sig något har även uttryckt att det har känts som att barnen fått en bra tid på förskoletiden, och det värmer verkligen!




Den här veckan har det varit sammanslagning av förskolorna i området där jag jobbar, med de barn och personal som ännu inte har semester... Det har varit massor med personal och lagom med barn. Jag har inte gjort så mycket, för man är bara överflödig och jag känner varken barnen eller stället vi varit på, ändå känns det liksom jobbigt. Jag vill också ha semester!

Tur att det är helg i alla fall! Förra helgen var vi hos mamma och pappa och bara tog det lugnt, med hemgjord pizza med (frusen) salami och en supersmarrig paj som vi gjorde på körsbär, krusbär, rabarber och jordgubbar, mumma! Så satt vi i uterummet och njöt trots att det både spöregnade och åskade i flera timmar =) Då kändes det som semester!








"Ja, ja, jag vill ha semester
Hej, hej jag vill leva livet igen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback