Massa härliga helger! + lite till...

Istället för att uppdatera bloggen överhuvudtaget under maj kommer här nu en uppdatering av hela månaden, eller åtminstone av helgerna. För hur bra jag än trivs på mitt jobb så är det ändå helgerna jag lever för!

Första helgen i maj var det valborg, en lugn sådan hemma hos mamma och pappa. Vi var faktiskt och tittade på en eld, men jag hade lika gärna kunnat vara utan, det är inte riktigt samma charm som när man var liten... Den helgen hjälpte vi även lilla mormor att flytta.

Nästa helg var jag med tjejgänget i Stockholm! Det var en sjukt härlig helg med ikea-pizza, en vilsen skåning, lite shopping, picknick i solen utanför Berns, festfilé, lite party, massa skratt och lite gråt!

Helgen efter Stockholmshelgen var vi bara på hemmaplan men det var en sån där bra helg som man bara känner sig så nöjd med! På fredagen hade Thomas och jag grillmys med korv på engångsgrill =)



På lördagen hann jag med massor, jag var till exempel på stan och köpte en kjol, hälsade på mormor och så var vi och kollade på bil. På eftermiddagen satt vi på balkongen och kollade in studentorkesterfestivalen. Vi fick oss ett gott skratt när tre fnissiga tjejer trodde de kunde utföra sina behov utan att bli upptäckte, men icke, jag fångade dem på bild, men den tänker jag inte bjuda på här på bloggen, det blir en annan bild från första parkett =) Kvällen avslutades förresten med schlager!



Lördagen den 21 maj var det dags för möhippa för Thomas syster A! En precis lagom pinsam tillställning, eller inte så pinsam alls om ni frågar mig, jag tycker mest det är jobbigt om det är pinsamt för bruden, även om det inte är jag som måste skämma ut mig... Vi var i alla fall på ett spännande strip aerobic-pass där koreografin stämde mer än själva sexigheten =) Innan vi åkte hem till Thomas andra syster för grillning och sexparty hann vi med ett besök i en studio där vi fick använda stämbanden =) Det var helt enkelt en toppendag, vilket jag tror att även den blivande bruden tyckte!

Sista helgen i maj var det åter dags att ge sig ut på äventyr med tjejgänget, den här gången styrde vi kosan mot Sveriges framstjärt, Göteborg! Där blev vi väldigt väl emottagna av brudarna som bor där, men tyvärr inte av vädret... Men trots regn och blåst var helgen helt perfekt med Lisebergs- och tapasrestaurangbesök och massa skratt som vanligt med bästa tjejerna förstås (även om vissa saknades!)! 

Senaste tiden har det inte heller varit något fel på! Förra veckan var vi på vårat andra ultraljud där lilla oktober-bebben vinkade åt oss med tårna ♥ Och så köpte vi en bil, en röd en =) Så har det ju varit långhelg med! =) Och den här gången var jag inte sjuk utan njöt av ledigheten i fulla drag! 

Nu är det snart helg igen, en som jag sett fram emot länge, då är det nämligen dags för bröllop! Jag längtar =) ♥




"Oooh, I put on my shoes and I'm ready for the weekend"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback