Sovmorgon?

Jaha, då var man uppe med tuppen då... Det är så typiskt att när jag får sova hur länge jag vill, då vaknar jag hur tidigt som helst (som idag när det är lördag och sovmorgon behöver man ju inte vakna halv sju), men när jag har min stängning på jobbet och får sova till klockan sju, då är det minsann det svåraste som finns att vakna... Och bara för att jag nu vaknat såhär tidigt är det ju inget som säger att jag är pigg, jag är snarare som en zombie men jag kan helt enkelt inte sova! Nu är det väl så att kroppen ställer om sig för att orka med en liten bebis som kanske inte sover alls, men det borde ju vara logiskt att kroppen istället passar på att sova och liksom samlar på sig sömn när det fortfarande finns möjlighet, eller?

Nu har jag i alla fall hunnit med att äta frukost och så ska jag koka potatis till kvällens besök, sen kanske jag sover en stund till... Eller så sover jag först och kokar potatis sen...

Igår var vi förresten på citygross och storhandlade, aldrig mer säger jag bara, varorna i den affären är ju så ologiskt placerade att man blir helt vimmelkantig av att bara gå in där... Och packa varor efter betalningen, det har man ju nästan glömt hur man gör... Tacka vet jag kära gamla hederliga maxi där man hittar och man kan scanna! =) Sen när vi kom hem stekte vi hamburgare och tittade på filmen surf´s up, om surfande pingviner, det var nog egentligen en barnfilm men den var riktigt rolig på sina ställen och passade perfekt för en slapp fredagskväll =) Men jag blev såå sugen på att surfa igen... Här kommer en bild från google från filmen:







"Häng med nu alla smurfar, ja alla som har lust
På vågorna vi surfar till någon annan kust"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback