Regn regn regn...

Hua vad det regnar! En sådan här dag är det väl verkligen okej att mysa ner sig i soffan framför tv:n, eller med en bra bok... Jag är mest sugen på att läsa just nu, men den boken jag läser är så himla konstig så jag vet inte om jag kan läsa klart den, den heter Lyckan är en sällsam fågel och rekommenderas alltså inte... Och jag tror inte jag har någon annan oläst bok här hemma så jag jag har ett litet dilemma där... Jag längtar efter den fjärde delen i Hammarbyserien, undrar om den kommit ut ännu?

I förmiddags trotsades i alla fall regnet när jag packade in mig i regnkläder och åkte ner till stan för att träffa tjejerna på brunch. Vi skulle ha ätit hotellfrukost, men det enda hotellet som har frukost längre än till halv elva hade fullt...! Så vi hamnade på ett café istället, och det var rätt gott det med, men det är ju inget som slår hotellfrukost måste jag säga! Men huvudsaken var ju egentligen att vi träffades, det var verkligen alldeles för länge sen sist...

Igår var J och D och lilla N här på lite lördagsmys =) Allt var egentligen hur bra som helst om det bara inte hade varit för äpplena i potatissalladen... Det är ju minst sagt pinsamt att bjuda på mat som gästerna inte tål! Thomas hade lånat en elgrill av sina föräldrar så köttet tillreddes på balkongen, och det kunde i alla fall de vuxna gästerna äta. Lilla N fick inviga resesängen (som vi fått låna av Thomas syster), och något säger mig att det inte var sista gången han lekte eller låg och sov i den =)

Nu får det nog bli soffläge i alla fall, och lite varm oboy! Återstår att se om det blir den konstiga boken eller något skräp på tv...







"Raindrops keep fallin' on my head"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback