Hon växer...

Vad hon växer våran lilla groda! Idag är hon två veckor =) Igår var vi på bvc och vägde och mätte henne, hon hade växt två och en halv cm på längden och gått upp till 4160 gram (födelsevikten var ju 3770 som hon, som alla barn, gick ner lite av innan vi åkte hem från bb, men hade börjat gå upp igen vid återbesöket förra måndagen). På skötbordet på bvc bjöd hon på en störtflod med kiss som vi hade lite roligt åt =) I övrigt var allt bara bra!

Tiden går för fort! Thomas ska börja jobba imorgon och det tycker vi nog är lagom roligt båda två, eller till och med alla tre, bästa platsen enligt lillgrodan är ju på pappas bröst... Vi kommer nog inte göra så mycket annat än att sova imorgon när vi är ensamna hemma... Eller äta. Eller gå på toa... När Thomas kommer hem ska vi däremot åka och hämta en bärsele, som jag hittat begagnad på facebook =)

På tal om facebook (och även här på bloggen) så vill jag på ett sätt bara visa upp hur mycket bilder som helst på våran fina prinsessa, så att hela världen får se hur fin hon är! Men sen vill jag å andra sidan att hon ska få bestämma själv hur mycket bilder som ska läggas ut på till exempel facebook, bilderna finns ju där "för alltid" på något sätt och skulle det ligga massa bebisbilder ute på nätet på mig skulle jag själv velat lägga ut dem... Thomas och jag är inte riktigt överens vad gäller det här så en och annan bild kommer säkert dyka upp ändå, men då är det ju åtminstone vi som bestämmer vilka bilder som ska visas... Jag hoppas ni alla har förståelse för hur jag tänker och respekterar detta! Och är det någon som vill se en bild på lilla underverket så mailar jag gärna =) En fotbild kan jag däremot bjuda på ♥


            


Idag har lillan varit på långpromenad med sin pappa, så jag fick sova, men man blir nästan bara ännu tröttare av att sova en timma mitt på dagen... Men jag vet ju att jag måste passa på... Idag har vi även hittat en napp som verkar fungera, känns som vi får passa på där med, hon vill ju väldigt gärna bara ligga vid bröstet annars. Det är ju väldigt mysigt men ganska påfrestande när det lillan tycker det dags tre gånger i timman...  





"I wanna grow old with you"

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv: Tack för tipset :) tar med det också :) kram

2011-11-10 @ 08:16:09
URL: http://emeliieottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback