Jobbigt...

Igår hade vi en lite jobbig dag här hemma. Lilla prinsessan var inte nöjd för fem öre så länge hon inte var klistrad på mig och jag kunde ju inte göra någonting. Och då har jag inte så höga krav på det där med att göra något, är ju inte så att jag måste gå på stan eller så, men det kan ju vara ganska så skönt och kunna lägga ifrån sig lillan för att kunna gå på toaletten eller koka snabbmakaroner och hinna kasta i sig lite mat... Det hela blir ju inte bättre av att det fortfarande gör såå fruktansvärt ont i brösten vid amning! Det känns som att lilla grodan biter tag i bröstvårtan och sen försöker "gnaga" loss den, eller som att hon biter tag och hänger från bröstet med hela sin vikt och varje sug hon tar är som att hon gungar med hela sin vikt hängande från bröstet... När det är som värst är det svårt att hålla tårarna borta... När Thomas sedan kom hem vid tre låg vi och ammade och sedan sov våran lilla prinsessa i streck fram till halv åtta, hon lyckades till och med sova sig igenom ett blöjbyte...!

Idag har varit en bättre dag, vi har varit på bvc och vägt och mätt lilla grodan, och pratat om amningen. Lillan följer kurvan stadigt uppåt =) Vad gäller amningen hade de svårt att säga varför jag har så ont, men fick i alla fall tipset att prova att pumpa ut mjölk och ge ur flaska eller kopp. Så när vi kom hem var det bara att plocka fram bröstpumpen, eller eftersom lillan faktiskt sov då så passade jag på att laga lite mat och till och med vila en stund, och sen blev det pumpa av. Det gjorde inte alls lika ont och jag fick ut massa mjölk =) Så nu blir det väl till att balta med pump och flaskor ett tag, men jag tänker i alla fall försöka amma på natten... Jag har försökt att googla på vad det är som gör att det gör så ont, men inte direkt kommit fram till något, på bvc kunde de i alla fall konstatera att lilla grodan gör rätt... På nätet handlar "amningsdebatten" mycket om att många känner sig som dåliga mammor när de måste mata med flaska och ersättning, det som jag tycker känns mest jobbigt är det där med att hålla på med flaskor och pump och till och med termos och grejer om man ska iväg någonstans, brösten har man ju alltid med sig... Suck...


I helgen var det ju fars dag och lilla prinsessan firade sin pappas första fars dag med en bild och hälsning i corren, mina finaste ♥ Vi var också runt och firade våra pappor, Thomas och jag (ja, lillan var ju med också förstås) =)




"...som en svår och jobbig grej"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback