Lördag och första advent!

Senaste blogginläggen har jag skrivit från mobilen (vilket går att göra med en hand vid till exempel ett amningstillfälle, och blir därför inte så avancerat), så nu tänkte jag bjuda på ett "riktigt" inlägg, med bilder och hela köret (och tänkte skippa det här med amningen för en gångs skull...) =)

Igår var vi hos mamma och pappa och bakade saffransbullar, eller mamma och Thomas bakade, pappa var och bowlade och jag tog hand om prinsessan och slappade mest. Sen hjälpte jag till att äta bullarna förstås =) Det blev inte vanliga lussekatter utan mer som vanliga bullar med smör- och vaniljfyllning, och så lyxade bagarna med att ha riven choklad i bullarna, mumsiga blev de i alla fall! Till bullarna drack vi glögg =)



                                     

Lilla prinsessan "fyllde" en månad igår (tiden går för fort!!), vilket inte direkt firades men åtminstone uppmärksammades månadsdagen =) Mamma/mormor fick knäppa lite månadskort på familjen, de flesta tyvärr med massa konstiga miner eller dubbelhakor från föräldrarna, så dem får ni definitivt inte se här... Ni får en hand istället =)



                             



Idag är det ju första advent och man kan väl säga att vi prioriterat lite i julstöket här hemma, inte några gardiner eller stjärnor här inte, inte ens ett litet sketet ljus har vi plockat fram... Tänkte däremot slänga ut en efterlysning till alla mina bloggläsare därute: Var kan man köpa julgardiner till ett barnrum?? Jag har egentligen inte letat, men om det är någon som vet var man får tag på några fina behöver jag ju inte göra det heller =) Vi har i alla fall varit på adventsmarknaden i Gamla Linköping idag. Efter det var lilla grodans faster och farmor med hem till oss och vi bjöd på exklusiv söndagslunch i form av snabbmakaroner och stekt falukorv. Det är ju nästan som fläskkorv på en söndag! =) Thomas tog några lotter i barndiabetesfondens stånd vilket resulterade i en lite avundssjuk syssling till lillan, hihi =) Såhär såg storvinsten ut:






"Öppna din tillstängda dörr i ditt hus,
så lyser i mörkret ett litet ljus"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback