Två, ja tack!

Gud vad skönt det är att vara två vuxna hemma! Eftersom lilla grodan gärna ska vara "på" någon av oss hela tiden blir vi ju ganska låsta... Men igår fick vi en del gjort här hemma. För det första sov lilla prinsessan på Thomas sida av sängen större delen av natten, så jag fick sova, gud va skönt! =) Sen tog han henne på morgonen också så jag fick sova lite till, kände mig riktigt utsövd igår =) I omgångar kunde vi sedan städa lite, vilket var välbehövligt! Jag städade sovrummet, vilket innebar både lakanbyte, dammning och dammsugning. Jag kom på att sist jag dammsög i sovrummet fick Thomas hjälpa mig att dammsuga under sängen för då hade jag en mage ivägen =) För ett tag sedan satte jag på mig ringen, och i helgen använde jag för första gången byxor med gylf, något som inte hänt sedan i somras någon gång och då med gummisnodd, så lite tillbaka till "verkligheten" är det allt (även om det är en ny verklighet!). Thomas skötte sedan resten av städningen i lägenheten (åtminstone toaletterna och dammsugning) och jag lyckades köra fyra maskiner tvätt i tvättstugan, så skönt att bli av med all tvätt! Fick även lite småsaker gjorda med, bland annat napp-, flask- och pumpkokning.

                                                

I fredags var vi och tog kort till Corren, så är det någon som är intresserad får ni hålla utkik. Det skulle ta 2-4 veckor innan vi får visa upp våra snygga nunor i tidningen =) Och i lördags var jag och grodan och träffade mina tjejer, inklusive det senaste tillskottet i gänget, lillan är inte längre minst (varken storleks- eller åldersmässigt)! Har idag träffat F och hennes M på stan, och jämför man där är i alla fall våran lilla prinsessa liten =)

Vi har hunnit med ett besök på bvc idag med, kurvan fortsätter peka uppåt och vikten ligger nu på stadiga 4620 gram =) Även idag handlade besöket till stor del om amningen, eftersom det fortfarande gör så j*vla ont... Tycker bara det är bökigt med pumpen och ammar liksom hellre trots smärtan... Idag fick jag lite nya tips så nu får vi se om det hjälper, men bara för det ska jag gå och sätta mig och pumpa lite nu =)




"Det finns bara två av oss och det är vi"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback