BF...

Idag är det dagen D, bf-dagen, men ingen Modde är här ännu... Trots att vi vet att det faktiskt kan ta upp till två veckor till, så är det svårt att tänka bort det just idag. Det här skulle ju vara Moddes födelsedag ju. Dagen är i och för sig inte slut än, men om det skulle sätta igång snart tror jag ändå inte att bebben skulle hinna ut innan det här dygnet är slut...

Igår och idag har vi förberett mer och mer här hemma, bäddat och flyttat vaggan till sovrummet, ställt iordning skötbordet, monterat basen till babyskyddet i bilen, sytt ännu ett bäddset till vaggan och städat lite. Ett och annat sms har jag svarat på med, nej, ingen bebis än!

Barnmorskan gav mig rådet att äta och dricka ordentligt och ladda inför ett lopp (typ maraton...) så nu har vi ätit massa god kyckling och potatis och kollat på Lotta på Bråkmakaregatan. Astrid Lindgrens filmer är de absolut bästa! ♥ En hel färsk ananas har jag smällt i mig också, för det har jag läst att det kan sätta igång förlossningen (inte vetenskapligt förstås...) =) Men det är väl bara att vänta lite till...




"Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag?
Nej det är Lottas födelsedag, hurra hurra hurra!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback