Vecka 40 (39+4)

Ja vecka 40 har snart passerat, och än har vi inte sett skymten av någon bebis, men det är ju två dagar kvar till bf-datumet och som förstföderska ska man väl inte hoppas på för mycket (men det är väldigt svårt att låta bli!). Nu är i alla fall både bb-väskan packad och förlossningsbrevet skrivet, så nu väntar vi med spänning på den lill*

Jag har ju inte varit alltför generös med magbilder, så här kommer en från vecka 40 (39+1):



Det känns faktiskt lite bättre i skinkan, även om det inte är bra. Men det går i alla fall lite upp och ner, och inte bara ner. När vi var hos barnmorskan idag sa hon att hon trodde att det är bebis som trycker på någon nerv som gör att det gör ont. Hade även lite högt blodtryck idag, men fick lämna ett kissprov som såg bra ut, sen sa hon inte mer om det. Annars var det som det skulle med både mig och bebis =) Det bara Thomas som är förkyld och har ont i halsen, stackarn... ♥

Senaste dagarna har varit "fyllda" med roliga saker. Var till exempel och träffade mina kollegor på Ikano i onsdags, fick då med mig en påse med bebiskläder =) Sen på kvällen var vi hos en av Thomas jobbkompisar och fick även där en klädpåse (men lite större storlekar) och lite blöjor och annat smått och gott från helgens barnmässa. Igår var jag och köpte en begagnad fleecoverall till Modde =) Och när jag ändå var ute och åkte passade jag på att hälsa på mormor, som blev så glad då hon inte räknat med att se mig innan bebisens ankomst. 

                              


Idag har jag varit och fikat på mitt gamla jobb, där Thomas syster jobbar. Sedan barnmorskan som sagt. Och så var jag på stan och köpte en skötväska =) På eftermiddagen åkte vi ut till mamma och pappa och hämtade skötbordet, så nu har vi i stort sett allt klart här hemma. Det känns dock som man inte kan förbereda sig tillräckligt...



Idag går mina tankar till A med familj... Hoppas ni haft det så bra som man kan en dag som denna...










"Opp och ner, ner och opp"


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback