Listor...

De senaste dagarna har jag gjort upp listor med sådant som ska hinnas med under dagen, dels för att jag ska komma ihåg vad som ska göras och dels för att jag behöver något att göra (ligger bara i soffan annars...). Det värsta är att det inte riktigt funkar som jag vill, för om jag inte gör en sak på den dagen jag planerat så skjuter jag bara på det till nästa dag...

Hur som helst, listorna gör jag på telefonen med hjälp av appen ColorNote, och det som är så bra med dem är att man gör som checklistor på post-itlappar där man bara checkar av uppgifterna en efter en. En av punkterna på gårdagens lista var att åka och titta på en begagnad babysitter (hittade den med hjälp av gruppen Bloppis i Linköping på facebook), som tillslut blev min för en alldeles lagom stor summa pengar (speciellt jämfört med vad de kostar som nya...) =)




Andra saker som stått några dagar på listan var att jag skulle byta lakan i sängen och städa i sovrummet, och de grejerna har jag faktiskt gjort idag! Thomas har skött det mesta av städningen här hemma de senaste åtta månaderna, men lite kan jag ju faktiskt hjälpa till med...

Ytterligare en sak på som står på dagens lista är att jag ska läsa klart boken Att föda, och det börjar faktiskt bli lite bråttom, den är nämligen lånad på biblioteket och ska vara tillbakalämnad på lördag. Så nu är frågan om det ska bli lite läsning eller om jag kanske fastnar framför tv:n...?









"Vi kan gung, gung, gunga du och jag"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback