Oj oj..

Jag undrade ju igår hur bäckenet skulle må idag efter gårdagens "långpromenad", jag behövde inte vänta tills idag om man säger så. Efter att ha halvlegat i sängen och ätit av den goda smörgåstårtan (som även blev kvar till dagens frukost!) kunde jag knappt ta mig upp! Den här gången var det fogarna i rumpan som inte ville göra som jag ville. Benen liksom bara vek sig under mig... Och nu hände samma sak igen, kunde knappt ta mig ur sängen efter att ha legat en liten stund... Som tur var så sitter det inte i så länge, stackars dem som går med den smärtan typ hela graviditeten!

Idag har vi varit på Ikea och köpt en spjälsäng =) Och satt ihop den har vi också gjort! Nu ska bara madrassen få veckla ut sig ordentligt så ska vi provbädda någon dag. Det är konstigt, varje gång jag åker till Ikea så kommer jag alltid därifrån med mer än vad som stått på inköpslistan... Så även idag =) Men nu har vi fixat en möbel till köket så nu hoppas jag att alla köksgrejer äntligen ska få plats i just köket, och äntligen börjar köket likna ett hemtrevligt kök igen (det tog sin lilla tid efter renoveringen i våras). Och snart tror jag hela hemmet kan räknas som så pass hemtrevligt att man vågar bjuda hit folk igen, och kanske Modde känner sig välkommen med! =)

På tal om Modde så har min pappa fått för sig att lilla bebben ska bli hantverkare. Och jag är inte sen att hålla med! Detta antagande är grundat på att Modde varit så i farten när jag målat våra möbler, jag har försökt förklara att just under själva målandet känns det som att h*n håller penslar i båda händerna och i båda tå-greppen och kör som bara den med både händer och fötter =) Samma sak gällde idag under spjälsängsihopsättningen, men det kanske bara var för att h*n visste att sängen var till Modde själv =) Det återstår att se om det blir en liten målare eller snickare helt enkelt!
 



"Jag hamrar och spikar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback