Okej höstdag...

Igår tvättade vi alla bebiskläder och lakan och sånt, så nu kan Modde komma =) Eller förresten kanske h*n behöver någonstans att sova, så lite till kan det dröja... Det blev mycket tvätt i alla fall eftersom jag tvättade den "vanliga" tvätten med, och torkrummet är så litet att man inte får plats med så många maskiner, så nu hänger det kläder och handdukar i halva lägenheten. Det blir inte torrt heller alla gånger i det däriga dumma torkrummet, så när kläderna fortfarande var fuktiga igår kväll bestämde jag mig för att att hämta tvätten imorse istället (nästa tvättid börjar 7.00), men när Thomas gick upp vid fem imorse vaknade jag med så då hämtade jag tvätten då istället... Och sen fastnade jag i ett fånigt spel på telefonen så jag somnade kanske vid sju sen, och sov bara någon timma till...

Det blev en sväng till Ljungsbro idag med, för lite målning, men var tvungen att köpa färg igen eftersom den jag köpte sist bestämde sig för att inte stanna kvar i burken, utan istället kleta ut sig i påsen (tur ändå att burken befann sig i en påse) och på golvet i mammas och pappas källare... Men nu hoppas jag att köksbord och stolar är färdigmålade, nu är det bara resten kvar *phew*... Mamma och jag hann även med några räkmackor och en skogspromenad innan det var dags att bege sig hemåt. När vädret är så här har jag inget emot hösten =)

                     


När jag kommit hem var det en tjej som kom hit och köpte en bok av mig, en bok som skulle använts i samband med lärarutbildningen, men vet i tusan om jag ens läste den...? Snacka om onödig utgift! Men det var ju pengar som jag redan gjort av med och trodde att jag aldrig skulle se igen, så även om jag inte fick in hela summan av den så känns det ju som att jag tjänat pengar idag =) Bra där, med tanke på alla andra utgifter så behövs alla inkomster man kan gräva fram... På tal om inkomster undrar jag nog allt lite när pengarna från försäkringskassan kommer...?

Hmm, kanske man kan säga att skrivkrampen släppt, men detta var väl kanske inte bloggens mest finurliga och läsvänligaste inlägg (hur kul är det att läsa om tvätt och torkrum...?), därför önskar jag mig själv bättre lycka nästa gång!





"...jag gillar Stångån på hösten"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback