4 månader!

Idag blir vår lilla prinsessa fyra månader. Och jag fortsätter väl tjata om hur fort det går. Men nu känner jag inte så mycket panik över att det går för fort. Under lillans första två månader hade jag nog lite panik, av allt nytt, av sömnbristen, av all smärta och krångel med amningen, att tiden gick för fort... Men som det känns nu så kan jag faktiskt njuta av nuet, visst går det fort, men det är ju helt fantastiskt att få följa hur prinsessan utvecklas dag för dag, och samtidigt är hon ju bara fyra månader =)


              
                                                                     Byxor i storlek 68? Ja, varför inte =)


Idag har lilla familjen varit på stan, Thomas bytte en födelsedagspresent, fyndade tre par skor och så köpte vi en grön växt att ha i vardagsrummet. Nu vill det bara till att Tarzan kan låta bli den och att vi kan sköta den, vi är inte direkt kända för att ha gröna fingrar, däremot gröna skor =)

                                

                                

                                


Vi tvättar idag med. När jag var nere i tvättstugan förut träffade jag två små systrar som hjälpt sin pappa med deras tvätt och blev bombarderad med frågor och kommentarer. Jag svarade så gott jag kunde men kunde knappt koncentrera mig på att sortera tvätten =) Har du ett barn? Hur många år är ditt barn? Men, men vad har hon för kläder? Jag är fem år, för jag har fyllt fem år och hon (lillasystern) är två och ett halvt år. Men vad har hon för kläder (ja igen)? Kan man säga noll och ett halvt år? Är du storasyster till din bäbis? Hur gammal är din lillebror? Min mammas lillebror är mer år än din lillebror. Är alla dom där kläderna till din bäbis? Vilka små strumpbyxor.

Nu har vi varit ute och gått en kvällspromenad och lillan sover kvar i liften, men nu är det nog dags att väcka månadsdagsbarnet så att hon vill sova i natt med.




"Fyra bugg och en coca-cola"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback