Första februari...

Japp, idag är det februaris första dag, och jag och lillan är hemma hos lillans mormor på hennes lediga dag. Tänkte passa på göra ett "riktigt" blogginlägg när jag har en dator att tillgå (okej, jag saknar väl våran dator lite...). Eftersom jag inte kan lägga in bilder när jag bloggar från mobilen så är det väl det som är det viktiga i det här inlägget. Jag glömde typiskt nog sladden till datorn hemma, tur att mammas och pappas dator har minneskortläsare.

För några dagar sedan fick jag hem ett paket med posten, min fina födelsedagspresent hade äntligen kommit. Tack älskling ♥ Jag längtar redan till nästa barn så jag kan få beställa ett till =)

                               

På lillans tremånadersdag gjorde vi ju äntligen hand- och fotavtryck! Svårt var det, men jag är glad att det blev av till slut, tror man kommer vara tacksam för det lite längre fram. Både handen och foten är tryckta i grönt, så nu är lilla grodan verkligen en groda, då hon fortfarande har grön färg under tånaglarna, trots att hon badat =)

                              

Så var det ju det här med att hon växer, lilla prinsessan. Vi har precis gått upp en blöjstorlek, till en som hon viktmässigt egentligen är för stor för, men vi tycker den sitter bra. Däremot undrar jag hur Pampers tänkte när de valde att ha gula detaljer på bebisblöjorna, vet dom vad bebisar har för färg på sitt nummer två? Häromdagen provade Thomas att sätta på lillan sin finfina body med sin kära mamma och pappa på, den är i storlek 68 och den passade ju! 68 = 6 månader, eller? På bilden är bodyn tvättad en gång, frågan är om trycket kommer klara en tvätt till...?

                

Samtidigt som prinsessan växer så händer det ju nya saker utvecklingsmässigt också. Hon har börjat sätta fötterna i underlaget som hon ligger på och sen lyfta på rumpan. Det skulle ju kunna vara bra när man byter blöja, men hon lyfter inte på kommando direkt =) Vi har börjat plocka fram lite leksaker med, skallror och sånt. Hon fattar inte riktigt att man ska ta tag i dem och att man sen kan föra leksaken till munnen för att smaka på den, men det är inte långt ifrån. Det går i alla fall att lägga leksaken i handen på henne och då håller hon i den =)

                                 


Lillans mormor kom nyss hem från fotvård och lillan själv har sovit en stund i sjalen och legat på golvet och pratat. Nu får lilla grodan mat av sin mormor, sen är det mormorn och mammans tur att dricka lite kaffe!





"Små grodorna"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback