Lite om vad som händer...

Lilla prinsessan har hittat sina tår! Men hon försöker bara ta tag i dem när hon ligger på skötbordet, eller på golvet utan byxor. Med byxor så blir det väl lite för mycket ivägen, med magen och allt =) Än så länge har hon inte själv stoppat tårna i munnen, men det kanske också är för att hon inte når... Vi har dock försökt stoppa in tårna (hennes egna alltså) i munnen, men då gör hon bara en massa grimaser.



            

Nu har lilla grodan blivit riktigt duktig på att gripa i saker, och hon har till och med lyckats byta hand själv (men det var kanske inte med flit...). När hon tar tag i något pratar hon gärna lite extra, det är verkligen tydligt att hon pratar med saken, gärna favoritskallran eller Laban

Det ser ut som att det inte är långt kvar tills lilla prinsessan vänder på sig, men det brukar kanske vara så att det ser ut som så, men att det är en bit kvar till själva vändningen...? Hur som helst så lägger hon sig i alla fall på sidan och kan ligga kvar så en lång stund och beundra sina händer (eller gärna tv:n...).

            

Våran lilla tjej har blivit stadigare och stadigare med. Idag satt hon i en stol på lunchen alldeles själv =) Så nu är det verkligen dags att åka till Ikea och köpa oss en stol! Även benen blir starkare och nu sätter hon för det mesta ner fötterna rätt (inte med utsidan i underlaget), så vi har börjat fundera på om det är dags att ta fram hoppgungan.

När lilla grodan badade första gången var det nog det värsta som hänt henne i hennes korta liv, men sedan har det gått bättre och bättre och de senaste gångerna har det synts på henne att det varit riktigt roligt och hon plaskar gärna ordentligt med händerna! Men vi använder en balja som är alldeles för liten, så där har vi ytterligare ett skäl till att ta en tur till Ikea.



Idag träffade lillan och jag N och hennes lilla F på öppna förskolan, där det var babysång. Sen gick vi tillsammans ner till stan och träffade J och A, och så åt vi lunch ihop, mysigt. När lunchrasten var slut för våra arbetande kompisar satt N och jag kvar och drack kaffe och pratade, och matade småtjejerna. Det är verkligen inte dumt att ha en kompis som har ett barn i precis samma ålder (tolv dagars skillnad måste väl räknas till samma ålder...? =) ), och det är kul att vi träffas så pass ofta att jag också får följa hur F växer och utvecklas.

Efter lunchen fick jag lilla prinsessan att somna i vagnen, och så gick vi på stan hon och jag, vi var ju tvungna att ge oss ut på presentjakt då lillans pappa fyller år på torsdag. Både presenter och lite grejer till mig inhandlades, jag hade nämligen lite presentkort här och där att utnyttja. Presentkorten har jag fått genom Wrapp, till mobilen, gratis av andra som också använder Wrapp, hur bra som helst =) Lillan sov tills vi kom hem och lite till, duktiga tjejen som låter mamma uträtta sina ärenden ♥ Nu ska jag också sova!






"Huvud, axlar, knän och tår,
knän och tår"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback