Måndagsmys, mellantisdag och onsdagsäventyr.

I måndags var lillan och jag på öppna förskolan och sjöng. Sedan gick vi ner till stan en sväng. Jag borde egentligen inte få vistas på stan, jag bara köper massa grejer hela tiden. För vilka pengar då? När vi och Thomas kommit hem satte jag igång med att baka bröd och laga broccolisoppa, sånt där som jag egentligen skulle vilja hålla på med (nästan) jämt. Baka och fixa och feja i köket. Men det vill ju inte lilla prinsessan, så då får hon bestämma. Thomas och jag sitter nästan alltid i soffan och tittar på tv när vi äter. Men nu ska lillan börja med lite mat och då känns det som vi måste vara bra förebilder och sitta vid matbordet och äta, så soppan och det nybakade brödet serverades alltså i köket. Det blev en riktig mysmiddag på tu man hand (utan tv:n) och lilla prinsessan i babysittern =)



Tisdagen blev en mellandag (som tisdagar av någon anledning brukar bli), vi var bara ute och gick på eftermiddagen. Det var ju inte så bara i och för sig, för det var tillsammans med H och det blev en riktig långis i det sköna vädret!

Idag har lilla prinsessan och jag varit ute på äventyr, vi har nämligen (äntligen!) varit och hälsat på på jobbet. Själva äventyret bestod väl egentligen av bussresan dit, men det gick hur bra som helst =) På jobbet träffade vi både F och hennes M, en gammal kollega och chefen. Tyvärr har vi ju inga barn att hälsa på, då alla "våra" barn endast hade garantiplatser hos oss och fått plats på sina önskeförskolor. Efter besöket gick jag hem med lillan i vagnen, såå skönt med ytterligare en långpromenad i solen! På vägen hem stannade vi och hämtade ut ett paket, lillans matböcker hade kommit =) Vi började med lite palsternacka när hon var fyra månader och en dag, går gränsen vid fyra månader så gör den =) Det verkar som att det smakar sådär och hon har ju definitivt inte tekniken än, men övning ger ju som bekant färdighet!




Det var visst förresten jobbigt att vara på förskolan, lillan somnade i vagnen innan vi ens hunnit gå därifrån och vaknade först tre (!) timmar senare, hon som annars "måste" vaggas ordentligt för att somna och helst tar halvtimmes-powernaps =) Tänk vad bra det var om man visste i förväg hur länge sovstunderna varar, men å andra sidan handlar det ju om ett barn, ingen mat-och-sovklocka.





"Nu så kommer maten, bom chicka bom chicka bom bom bom"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback