Svammel om tvätt...

I tisdags hade vi tvättid och självklart hur mycket tvätt som helst eftersom det är så svårt att få tvättid i det här huset! Vi har två maskiner i tvättstugan och jag fyllde dem till att börja med. När de två första maskinerna var klara fyllde jag på med två nästan fulla omgångar till. Sen hängde jag upp de två första tvättarna. När det var dags att sätta på fläkten så upptäckte jag att den inte funkade! Först tänkte jag på att snacka om ogjort arbete med de två omgångarna hängd tvätt och sedan på att det blir lagom kul att hänga fyra maskiner tvätt i lägenheten, torkställningen som vi har är nämligen för liten för en maskin... Ringde förstås direkt för att felanmäla fläkten och fick då höra att det inte var säkert de kunde få igång den samma dag. Som tur var kunde jag i alla fall boka tvättiden efter så att tvätten kunde hänga kvar till klockan två igår. Sen var det någon annan som hade bokat och förhoppningsvis skulle ju fläkten vara igång innan dess. Men när klockan närmade sig två igår var fläkten fortfarande inte fixad. Jag skrev en lapp till grannen i hopp om att vår tvätt kunde få hänga kvar när fläkten ändå inte funkade. Grannen var schysst och lät tvätten hänga kvar, sedan fick vi ett sms av grannen som hade kollat proppskåpet, bytt proppen och fått igång fläkten... Jäkla hyresvärd alltså, eftersom problemet var så lättfixat hade de ju inte ens varit där och försökt lösa det! Jaja, det blev visst lite svammel här...

På tal om tvätten så tycker jag det syns på färgskalan att lilla prinsessan är är just en prinsessa och inte en prins, och jag som inte tycker att en tjej bara behöver vara klädd i rosa, men till mitt försvar är de mesta kläderna ärvda, och det är vi så tacksamma för! =) Det mörka längst till vänster är Thomas strumpor.


                                





"Så göra vi när vi tvätta våra kläder"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback