Åttonde januari...

Idag är det på dagen precis ett år sedan jag senast drack alkohol. Efter en heldag med fotboll slank det ner ett glas vin innan jag somnade i soffan hemma hos mamma och pappa klockan sju, den åttonde januari 2011, hihi =) Och senast det var fest-fest var på nyårsafton 2010. Det du travelmate, det trodde vi ju inte att jag skulle klara, "jag kan ju inte bli gravid, jag kan ju inte klara mig utan alkohol i nio månader", eller hur var det jag sa!? =) Igår hemma hos mamma och pappa var det dock såå nära att jag hällde upp mig en calimucho (stavning...?), rött vin och cola alltså, men det slutade med att jag avstod. Förresten tror jag att en och annan därute skulle må bra av att avstå alkohol ett tag... Idag har vi tvättat och städat bort det lilla av julen som vi till slut fick fram, vi började städa i lägenheten också, men vi hann inte så långt... Nu är lilla grodan klarvaken, vilket jag antar beror på att jag igår skrev om våra lyxiga nätter... Hon åt vid halv åtta, somnade vid nio och vaknade igen vid halv elva och var vrålhungrig, och är nu alltså inte ett dugg sovsugen, något som mamman är däremot. Så kanske vi ska göra ett försök trots allt, natti natti!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja prata med henne :) skulle vara jätteroligt som sagt. Ha det så bra så hörs vi :) kram

2012-01-09 @ 10:49:03
URL: http://emeliieottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback