Ett avslutat kapitel...

Jag vet inte riktigt om jag avslutat amningsstoryn här på bloggen, däremot vet väl de flesta som jag träffat hur det ligger till. I vilket fall som helst är amningen ett minne blott. Mjölkproduktionen är också avslutad (kan nog pressa fram en droppe eller två om jag verkligen försöker). Jag försökte faktiskt få lillan att ta bröstet efter avslutad medicinkur, bara för att se hur det kändes att försöka amma efter tre veckors uppehåll, men då visste hon inte hur man skulle göra, hon fattade helt enkelt inte hur man skulle ta bröstet... Och då kändes det ju inte som det var något att krångla med... Men det går ingen nöd på lilla grodan ändå ska ni veta, ersättningen är minst lika god, varm som kall, hon går upp i vikt som hon ska och sover alldeles förträffligt gott på nätterna!

När jag var på efterkontrollen hos barnmorskan sa hon att jag kanske har haft kärlkramp i bröstvårtorna och det verkade inte som att det gick att göra något åt. Hur som helst kommer det vara min anledning till att amningen inte funkade, känns bra att ha något att "skylla på" och inte bara var för klen för att stå ut med lite ont i samband med amningen. Och då är det ju inte så konstigt att det heller inte blev bättre med svampkräm, ytterligare svampmedicin, mjölkgångsvidgande nässpray eller bröstvårtskräm...





Lilla grodan fortsätter imponeras av sin egen spegelbild. När jag tar tag i hennes händer kan vi hjälpas åt så att hon tar sig upp i sittande position, häromdagen ställde hon sig till och med upp direkt. Det är fruktansvärt tråkigt att bara ligga ner i famnen hos någon av oss, hon ska helt enkelt bara sitta upp och vara med. När jag skulle sätta på mössan igår hjälpte hon till och lyfte på huvudet (kanske bara ett försök att slippa undan mössan...). Sina egna händer är väldigt intressant att titta på och äter gärna på dem och så suger hon på tummen med när hon kommer åt. Våran fina lilla skatt ♥

                            

Så här låg hon i babygymmet för några dagar sen, gulligt va? Färgmatchad med gymmet och allt ♥ Och med Laban på huvudet, vart annars? =)




"Det är över nu"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback