Fredagen den trettonde...

...är precis slut och som tur var klarade vi oss utan olyckor, vad jag vet i alla fall =) En kväll den här veckan skrev jag ett blogginlägg om "det nya livet", och då menade jag inte det nya livet som började den 26 oktober, utan det nya matlivet. Men när jag skulle spara det inlägget slutade plötsligt nätet att fungera och hela inlägget försvann, då blev jag skapligt sur och gav upp... I alla fall började "det nya livet" i måndags (som så många andra måndagar), för nu finns det ju inte längre något att skylla på... Det var ju länge sen som jag var gravid (ja allt är ju relativt) och amningen (som var nästa grej att skylla på) är ju också avslutad. Julen och helgerna är också förbi och nu är det inget roligt att se gravid ut längre, så att det är dags att skärpa sig igen har helt enkelt blivit ett faktum! Veckan har väl matmässigt egentligen bara funkat sådär, men jag har i alla fall inte ätit skumtomtar och knäck till frukost... Den här veckan har ju lilla prinsessan och jag fått klara oss utan pappan igen på dagarna, och det har gått kanonbra =) Det är sån skillnad mot hur det var innan jul, men det är klart det underlättar att vara en bra mamma på dagtid om man får sova på nätterna =) Eller lillan sover bra i alla fall, själv har jag svårt att somna på kvällarna... Men jag tror det beror ganska mycket på att jag har svårt att lägga ifrån mig telefonen på kvällen, då passar jag att göra massa saker med mobilen, jag kollar Facebook, kollar mailen, läser bloggar (massa bloggar) och en del annat skit.. Och när jag lagt ifrån mig telefonen kommer jag snart på något mer jag måste kolla upp, så jag kan ju inte slappna av ordentligt, måste nog börja med att inte ha mobilen tillgänglig vid sängen (men det gäller inte ikväll/inatt förstås...). Veckan utan Thomas har som sagt fungerat jättebra, men det är inte så dumt att det är helg ändå =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback