Sjalbarn...

Strax efter nyår köpte jag en begagnad men oanvänd bärsjal på blocket. Jag tyckte att nypriset 599:- var alldeles för dyrt, men när jag hittade den på blocket för 400:- slog jag till! Det enda jag ångrar är att jag inte fått tag på en tidigare... I alla fall så tränar vi lite med sjalen nästan varje dag, och det jag märkt är att det är skönt att somna i den, speciellt när lilla grodan är övertrött. Annars funkar nappen och Laban, snuttefiltskompisen, lika bra. Det som är extra bra med sjalen är att den fördelar tyngden över axlar och rygg bättre än vad bärselen gör, plus att jag får armarna fria. Den gör också att jag får mindre ont i mitt onda i ryggen, men det är klart, den tar ju inte bort alla problem, att bära över sex och ett halvt kilo på magen gör ju att det känns i ryggen ändå, men på ett annat sätt liksom. Det är nog dags att börja träna helt enkelt... Undrar om det blir någon mamma-barngympa på Frisk...?

                 


Nu ligger lilla prinsessan och sover med just nappen och Laban, i babygymmet (finns ju i alla fall vissa som tränar...), och jag ska väl försöka få i mig något och sen måste vi nog ge oss ut på en promenad innan det blir mörkt.




"I'll carry you home"

Kommentarer
Postat av: Katharina

Hej!



Du hade lämnat en kommentar på min blogg där du undrade om försäkringsbolag och ersättning för BB-vistelse. Min förlossning och BB-vistelse var helt normal, men all sjukhusvistelse ger ersättning i min försäkring. Försäkringen har jag via Trygg Hansa. Jag kommer däremot inte ihåg om det var via min eller via min dotters (som var anledningen att jag låg på BB), men jag antar att det var min.



Hör gärna av dig igen om du undrar något mer.



Och angående sjalen kan jag bara hålla med dig - fantastisk sak. Vi hade ingen när vårt första barn föddes, då körde vi bara med BabyBjörn, men till tvåan ville vi testa sjal - så himla mycket bättre.



Må gott!

MVH

Katharina

2012-01-17 @ 21:47:16
URL: http://kakburksliv.blogspot.com
Postat av: Katharina

Hej!



Du hade lämnat en kommentar på min blogg där du undrade om försäkringsbolag och ersättning för BB-vistelse. Min förlossning och BB-vistelse var helt normal, men all sjukhusvistelse ger ersättning i min försäkring. Försäkringen har jag via Trygg Hansa. Jag kommer däremot inte ihåg om det var via min eller via min dotters (som var anledningen att jag låg på BB), men jag antar att det var min.



Hör gärna av dig igen om du undrar något mer.



Och angående sjalen kan jag bara hålla med dig - fantastisk sak. Vi hade ingen när vårt första barn föddes, då körde vi bara med BabyBjörn, men till tvåan ville vi testa sjal - så himla mycket bättre.



Må gott!

MVH

Katharina

2012-01-17 @ 21:47:47
URL: http://kakburksliv.blogspot.com
Postat av: Katharina

Hej igen,



nej, nån gravidförsäkring hade jag inte, så det var inte den. Det jag funderade på var om det var via min dotters försäkring, men nej, det är klart det inte var.

Nu har jag kollat upp det lite närmare. Det var via min vanliga olycksfallsförsäkring - Trygg Hansas TryggVuxen.



"Ersättning per dag vid sjukhusvistelse, i max 365 dagar - 100 kr"



Som du säger, inte så mycket pengar, men om du har rätt till dem är det klart du ska se till att få dem.



//Katharina

2012-01-20 @ 10:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback