5 månader

Igår blev vår lilla prinsessa fem månader. Nu ska jag tjata lite om hur fort det går igen, jag kan inte låta bli, men den senaste månaden har bara svischat förbi! Känns inte som att det var många dagar sedan jag inte kunde motstå (vill ju inte ha en massa bilder på nätet, men ibland måste man ju få skryta lite om sin lilla skatt...) att lägga ut en bild på lillan på facebook när hon fyllde fyra månader, men det var alltså en hel månad (och en dag) sedan. Hursomhelst så firades månadsdagen med en tur till öppna förskolan och babysången. Idag har lilla prinsessan "firats" med vägning, mätning och SPRUTOR. Förra gången det var sprutdags blev jag själv så ledsen när lillan blev stucken och skrek, men den här gången gick det mycket bättre. Lillan tyckte ju förstås inte om själva sticken, men det gick över mycket fortare den här gången, skönt! Än så länge har jag inte märkt av några biverkningar, men det enda som hände efter sprutorna förra gången var att lilla prinsessan slog på stort med sovmorgon till halv tio (utan mat alltså, i vanliga fall kan vi sova längre än till halv tio, men då har lillan fått mat runt sju-halvåtta), så det ska bli intressant att se om hon bjuder på en favorit i repris =) Vågen visade för övrigt på 8,4 kilo och lillans längd uppmättes till 65,5 cm. Senaste kvällarna har lillan inte velat somna förrän ganska sent, typ nån gång efter halv elva, men ikväll somnade hon i alla fall innan halv tio. Jag passade då på att pyssla lite, och om resultatet blir som jag vill kanske det kan bli en bild här på bloggen, men det återstår att se. Nu ska här sovas =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback